CONTACT: 0728 122951 / 0747 659799
Link-uri utile

HOME » Articole » Virtutile terapeutice ale naturii

Semintele de canepa proprietati si beneficii


Cultivarea canepii reprezinta una dintre cele mai vechi ramuri ale industriei umane si cea mai veche direct atestata.

Astfel, canepa a fost si este utilizata in diverse domenii precum productia hartiei, industria textila, in constructii, dar intra si in compozitia a numeroase produse de ingrijire personala, este folosita ca supliment nutritional, in alimentatie, in medicina si la producerea uleiului esential, cu efecte miraculoase asupra pielii si parului.

Semintele de canepa pot fi consumate in moduri variate precum: salate de legume si fructe, muesli, produse de panificatie, retete de paste si orez, lapte de canepa si pot fi incadrate din punct de vedere biologic in categoria nucilor sau semintelor oleaginoase.



Proprietatile semintelor de canepa

Avand un gust similar cu semintele de pin si de floarea soarelui, semintele de canepa pot fi folosite in orice reteta. In ceea ce priveste continutul nutritiv, samanta de canepa decorticata contine in principiu:
  • 30% proteine
  • 42% grasime 
  • 15% carbohidrati.
Pentru diabetici, indicele glicemic al semintelor de canepa decorticate este considerat mic datorita continutului scazut de carbohidrati. Semintele sunt de asemenea pline de nutrienti care modereaza nivelul de zahar din sange.

De asemenea, semintele de canepa decorticate contin 30% proteine, din care 65% este proteina usor de digerat, numita si edestina. Aceasta joaca un rol important pentru organism deoarece este usor de digerat si stimuleaza producerea de anticorpi care intaresc sistemul imunitar si ne feresc de efectele nocive ale radicalilor liberi.

Proteina din canepa contine toti cei 21 de aminoacizi cunoscuti, inclusiv cei 8 aminoacizi esentiali pe care organismul uman adult nu ii poate produce (leucina, lizina, metionina, fenilalanina, triptofanul, valina si treonina).

Nu mai putin important este continutul crescut de acizi grasi Omega 3 si Omega 6 din compozitia semintelor de canepa. Aceste substante sunt extrem de benefice pentru sanatatea inimii, ajuta la dezvoltarea creierului la copii, reduce inflamatiile din corp si amelioreaza durerile articulare, scade nivelul de colesterol, regleaza tensiunea arteriala si scade riscul de dezvoltare a numeroase boli asociate

Pentru ca organismul nostru nu poate produce singur acesti doi acizi grasi, este foarte important sa ne procuram aceste substante din alimentatie, iar astfel de alimente bogate in Omega 3 si Omega 6 sunt: uleiul de in, canepa, rapita, nuci, chia, seminte de canepa Omega 3, si ulei de canepa, rapita, nuci, floarea soarelui, susan Omega 6.

Desi nu exista nici o doza zilnica recomandata (DZR) de acizi grasi esentiali, multi experti recomanda un minim de 3% de calorii din acizi grasi omega-6 si 1% din omega-3. Femeile insarcinate si cele care alapteaza ar trebui sa dubleze aceste doze. 

O lingura de ulei de canepa sau 2 linguri de seminte de canepa decorticate contin aproximativ 6.6 grame de omega-6 si 2.2 grame de omega-3 exact doza necesara pentru o dieta de 2000 de calorii.


Canepa in mancare

In mancare? Canepa? Da, de ce nu?! Si avem 2 retete al caror rezultat este unul pur si simplu fabulos. In cuvinte putine: hranitor, gustos, fresh!

Dati click pe link-uri:


Multumim Canah pentru informatiile puse la dispozitie.

Autor: Paula Rotaru

Sursa: csid.ro



Produse in legatura cu articolul:


Ulei de canepa - Medicannabis (200 ml)

Seminte de canepa Kendermag (100 capsule)

Seminte de canepa Kendermag (250 capsule)

Seminte de canepa cu fibre Kendermagdi, fara cacao (200 g)

Seminte de canepa cu fibre Kendermagdi, cu cacao (200 g)



comentarii Adauga un comentariu
Scrie comentariul in casuta de mai jos:

Numele tau (optional)

Optional, ai posibilitatea sa atasezi maxim cinci fisiere la acest comentariu (format: .doc, .xls, .pdf, .jpg, .png, .gif, .bmp):
1.
2.
3.
4.
5.