CONTACT: 0728 122951 / 0747 659799
Link-uri utile

HOME » Articole » Spiritualitate universala

Exista fiinte in comuniune permanenta cu divinitatea


Exista fiinte care au venit pe pamant pentru noi.

Simpla lor prezenta trezeste in suflet cele mai profunde sentimente de fericire, de pace si de iubire. Ele aduc la lumina tot ceea ce este mai frumos in fiecare. Ele ne arata cum sa ne implinim cel mai mare dor a inimii. Ele ne deschid poarta desavarsirii spirituale si ne ghideaza in fiecare clipa.

Ele sunt permanent in comuniune cu Dumnezeu.


„Starea de iluminare este descrisa astfel: exista o constiinta continua a unitatii dintre Sinele Suprem Atman al fiintei si Dumnezeu. Nu mai exista nici o urma din identificarea lui Atman cu invelisurile sale. Orice simt al dualitatii este cu desavarsire sters. Exista o constiinta pura, unificata. Omul care este ferm stabilit pe acest nivel de constiinta, se spune ca este iluminat.

Un om este eliberat chiar in aceasta viata atunci cand este pe deplin si permanent stabilit in starea de iluminare. Beatitudinea sa este fara de sfarsit. Chiar daca mintea sa este dizolvata in Dumnezeu, el este complet constient, eliberat de ignoranta. Este complet lucid dar este eliberat de dorinta. Un astfel de om se spune ca este eliberat chiar in aceasta viata.

Pentru el, suferintele acestei lumi s-au sfarsit. Desi poseda un corp finit, el ramane unit cu Infinitul. Inima sa nu cunoaste nelinistea. Un astfel de om se spune ca este eliberat chiar in aceasta viata. Desi el traieste in trup, acesta este mai degraba o umbra care il urmeaza. El nu mai este tulburat de gandul lui „Eu” si „Al meu”. Acestea sunt caracteristicile unui om care este eliberat chiar in aceasta viata.

El nu mai este legat de trecut. Nu mai este inlantuit de viitor. Este detasat fata de prezent. Iata cum poti recunoaste omul care este eliberat chiar in aceasta viata.

Binele si raul par sa existe pretutindeni in lume. Oamenii si obiectele par sa fie distincte. Cu toate acestea, el priveste totul din punctul de vedere al egalitatii si unitatii, deoarece il vede pe Supremul Dumnezeu in toate. Iata cum poti sa-l recunosti pe omul eliberat chiar in aceasta viata.

Destinul bun sau rau poate veni asupra lui. El le priveste pe amandoua cu detasare si calm launtric, ramanand neatins de vreunul din ele. Iata cum poti sa-l recunosti pe omul eliberat chiar in aceasta viata.

Deoarece mintea sa este in mod continuu topita in beatitudinea lui Dumnezeu, el priveste in mod egal lumea interioara si lumea exterioara. Iata cum poti sa-l recunosti pe omul eliberat chiar in aceasta viata.

Viata se scurge: el o priveste ca un martor detasat. Nu se identifica cu corpul, organele de simt, etc.  El a trecut dincolo de ideea de datorie si obligatie. Iata cum poti sa il recunosti pe omul eliberat in aceasta viata.

Cu ajutorul cuvintelor vii ale scripturilor, a realizat unirea cu Dumnezeu. El nu mai este constrans sa renasca. Iata cum poti sa il recunosti pe omul eliberat chiar in aceasta viata.

Nu se identifica niciodata cu corpul sau cu organele de simt. El nu mai are nici un sentiment de posesivitate. Iata cum poti sa-l recunosti pe omul eliberat chiar in aceasta viata.

Prin luciditatea sa transcendentala a realizat ca Dumnezeu este totul. Iata cum poti sa-l recunosti pe omul eliberat chiar in aceasta viata.

Oamenii sfinti pot sa il glorifice, oamenii rai pot sa il insulte – sentimentele sale fata de ei sunt aceleasi. Iata cum poti sa-l recunosti pe omul eliberat chiar in aceasta viata.

Raurile se varsa in ocean, dar oceanul nu se involbureaza din aceasta cauza. Obiectele simturilor curg in mintea sa, dar el nu simte nici o reactie, deoarece el are constiinta Realitatii unice. El este eliberat cu adevarat, chiar in aceasta viata.”

Autor: Sri Aadi Shankaracharya, din "Vivekachudamani"


Sursa: astrodeva.wordpress.com

comentarii Adauga un comentariu
Scrie comentariul in casuta de mai jos:

Numele tau (optional)

Optional, ai posibilitatea sa atasezi maxim cinci fisiere la acest comentariu (format: .doc, .xls, .pdf, .jpg, .png, .gif, .bmp):
1.
2.
3.
4.
5.